Brev til regjeringen gir resultater!

Forbrukerrådet sendte 27. februar et brev til Regjeringen hvor man ba om at Norge måtte gjøre seg mindre avhengige av teknologigigantene.

Les brevet her: https://storage02.forbrukerradet.no/media/2026/02/2026-02-27-apent-brev-til-regjeringen.pdf

21. april kom digitaliseringsminister Karianne Tung på banen:

Digi-minister Karianne Tung er lei av IT-gigantenes dominans. Nå vil hun utfordre Microsofts andel på 75 prosent av programvare-løsningene i offentlig sektor.

https://www.vg.no/nyheter/i/PdgKRX/digitaliseringsminister-karianne-tung-utfordrer-microsofts-dominans