Forbrukerrådet sendte 27. februar et brev til Regjeringen hvor man ba om at Norge måtte gjøre seg mindre avhengige av teknologigigantene.
Les brevet her: https://storage02.forbrukerradet.no/media/2026/02/2026-02-27-apent-brev-til-regjeringen.pdf
21. april kom digitaliseringsminister Karianne Tung på banen:
Digi-minister Karianne Tung er lei av IT-gigantenes dominans. Nå vil hun utfordre Microsofts andel på 75 prosent av programvare-løsningene i offentlig sektor.
